Decyzje w sprawie udzielenia ulgi, rozłożenia na raty opłat/ zaległości za odbiór odpadów komunalnych na terenie  Związku Komunalnego Gmin Powiatu Chełmińskiego 

Instrukcja krok po kroku

1.       Sporządź pisemny wniosek o udzielenie ulgi/ rozłożenie na raty. Pobierz, wypełnij i wydrukuj odpowiednie załączniki.

2.       Podpisz wniosek oraz wypełniony formularz bądź daj do podpisu osobie uprawnionej do reprezentacji wnioskodawcy.

3.       Dołącz dokument pełnomocnictwa oraz dowód zapłaty opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa (pokwitowanie lub potwierdzenie przelewu) oraz inne wymagane dokumenty.

4.       Dokumenty można złożyć w biurze Związku Komunalnego Gmin Powiatu Chełmińskiego, które znajduje się przy ul. Dworcowej 5 w Chełmnie.

5.       Wniosek można również złożyć poprzez cyfrowy urząd – wyłącznie przez osoby posiadające ważny kwalifikowany certyfikat lub podpis potwierdzony profilem zaufania ePUAP.

 

Wymagane dokumenty: Osoby fizyczne
 
1.     Pisemny wniosek o udzielenie ulgi/rozłożenie na raty powinien zawierać:

·      Imię i nazwisko wnioskodawcy

·      Adres zamieszkania

·      Numer PESEL, ewentualnie numer dowodu osobistego(paszportu) wnioskodawcy

·      Rodzaj należności podatkowej

·      Okres, którego wniosek dotyczy

·      Określenie wnioskowanej formy ulgi w spłacie zobowiązań

·      Uzasadnienie wniosku wykazując ważny interes Podatnika
 

2.     Do wniosku powinny zostać załączone następujące dokumenty:

·         Kopie rocznych zeznań podatkowych złożonych przez wnioskodawcę i osoby pozostające w nim we wspólnym gospodarstwie za ostatni rok, podatkowy (np. PIT-37 bądź inny) wraz z ich korektami,

·         Pisemna informacja w niżej wskazanym zakresie (w przypadku osób fizycznych wypełnione oświadczenie o stanie majątkowym

o  Aktualne informacje o sytuacji finansowej Wnioskodawcy i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym

o  Oświadczenie wnioskodawcy o dochodach uzyskiwanych w bieżącym roku wraz z poświadczeniem o zarobkach z zakładu pracy, odcinki ZUS itp.,

o  Oświadczenie wnioskodawcy o posiadanych nieruchomościach wraz z ich wykazem zawierającym adres nieruchomości, powierzchnię,

o  Oświadczenie wnioskodawcy o środkach pieniężnych posiadanych na rachunkach w bankach oraz lokatach inwestycyjnych tzn. wartość posiadanych papierów wartościowych, jednostek funduszy inwestycyjnych, polis ubezpieczeniowych itp. oraz kopia deklaracji podatkowej (PIT-38 bądź inny) 

o  Oświadczenie o posiadanych środkach transportowych, których właścicielem lub leasingobiorcą jest wnioskodawca lub członkowie rodziny pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym

o  Oświadczenie wnioskodawcy o ilości osób pozostających z nim we wspólnym gospodarstwie domowym,

o  Oświadczenie wnioskodawcy o dochodach osób pozostających z nim we wspólnym gospodarstwie domowym,

·         Oświadczenie o chorobie lub wypadku losowym powodującym utratę zdolności do zarobkowania lub znaczące straty materialne oraz dokumenty potwierdzające w/w okoliczności

 
Opłaty:

17 zł opłaty skarbowej – w sytuacji, kiedy do wniosku załączone jest pełnomocnictwo.
 

Nr właściwy rachunku bankowego dla opłaty skarbowej to: 60 1240 6292 1111 0010 9481 4463

 
Miejsce złożenia i odbioru wniosku:
W sekretariacie biura Związku Komunalnego Gmin Powiatu Chełmińskiego

ul. Dworcowa 5
86-200 Chełmno

 

Termin odpowiedzi:

1.       Do 1 miesiąca

2.       Do 2 miesięcy spray szczególnie skomplikowane

 

Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Związku Komunalnego Gmin Powiatu Chełmińskiego, w terminie 14 dniu od dnia doręczenia decyzji

 

 

                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wnioskodawca:                                                                          Chełmno, dnia ……………..

 

……………………………………….

……………………………………….

……………………………………….

Identyfikator płatnika: …………

PESEL: …………………………….

 

 

WNIOSEK O UDZIELENIE ULGI

W OPŁACIE ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI

 

 

w formie 1) ………………………………………………………………………………………………. 

(należy określić formę ulgi)

 

 

w wysokości: ……………………………………………..

w przypadku odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty – należy podać proponowaną wysokość i ilość rat oraz termin ich zapłaty ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

UZASADNIENIE 2)

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..……

 

Załączniki (wg karty informacyjnej)

…………………………………………………………………..

………………………………………………………………….

…………………………………………………………………

…………………………………………………………………

…………………………………………………………………

………………………………………………………………..

 

 

……………………………….                                                       …………………………………

      (miejscowość, data)                                                                       (podpis Wnioskodawcy)

 

 

Objaśnienia:

1)    Formy ulg:

- odroczenie terminu płatności opłaty za gospodarowanie odpadami bądź zaległości z tytułu w/w opłaty wraz z odsetkami

- rozłożenie na raty zapłaty opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bądź zaległości z tytułu w/w opłaty wraz z odsetkami

- umorzenie w całości lub w części zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, odsetek lub opłaty prolongacyjnej

2) uzasadnienie formalno-prawne

- wskazanie na ważny interes podatnika lub interes publiczny

- inne przesłanki warunkujące udzielenie ulgi

 

 

 

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679  z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r., str. 1 oraz Dz.Urz. UE L 127 z 23 maja 2018 r., str. 2) – zwanego dalej jako RODO informujemy, że:
Administratorem Twoich danych osobowych będzie Związek Komunalny Gmin Powiatu Chełmińskiego. Możesz się z nim kontaktować w następujący sposób: listownie na adres siedziby: 86-200 Chełmno, ul. Dworcowa 5, e-mail: sekretariat@zgkpch.pl, telefonicznie 511938992, 56 686 39 69
Do kontaktów w sprawie ochrony Twoich danych osobowych został także powołany inspektor ochrony danych, z którym możesz się kontaktować wysyłając e-mail na adres iod@zgkch.pl
1.    Twoje dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze wynikającego z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa oraz ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w celu: 

1)    wydania decyzji w sprawie rozłożenia na raty zaległości w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

2.    Twoje dane osobowe możemy ujawniać, przekazywać i udostępniać wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa są nimi m.in. podmioty świadczące usługi bankowe, pocztowe, telekomunikacyjne, radcowie prawni, podmioty  kontrolujące administratora oraz  inne podmioty, gdy wystąpią z takim żądaniem oczywiście w oparciu o stosowną podstawę prawną. 

Twoje dane osobowe możemy także przekazywać podmiotom, które przetwarzają je na zlecenie administratora tzw. podmiotom przetwarzającym są nimi  np.: podmioty świadczące usługi informatyczne oraz inne wykonujące wyspecjalizowane usługi, jednakże przekazanie Twoich danych nastąpić może tylko wtedy, gdy zapewnią one odpowiednią ochronę Twoich praw.

3.    Twoje dane osobowe przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, w tym również przez okres przewidziany w przepisach dotyczących przechowywania i archiwizacji dokumentacji  i tak:

1)    10 lat od dnia wykonania ostatniej czynności związanej z przetwarzaniem danych osobowych,  

2)    do przedawnienia roszczeń, 

3)    w zakresie danych, gdzie wyraziłeś zgodę na ich przetwarzanie, do czasu cofnięcie zgody, nie dłużej jednak niż do czasu, do czasu wskazanego w ppkt. 1. 

4.    W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora masz prawo do:

1)    dostępu do treści danych,

2)    sprostowania danych;

3)    usunięcia danych jeżeli:

a)     dane osobowe przestaną być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;

b)    dane są przetwarzane niezgodnie z prawem;

4)    ograniczenia przetwarzania danych  jeżeli:

a)     osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych;

b)    przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;

c)     administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

d)    osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;

5.     Podanie Twoich danych jest wymogiem ustawy na podstawie, których działa administrator. Jeżeli odmówisz podania Twoich danych lub podasz nieprawidłowe dane, administrator nie będzie mógł zrealizować celu do jakiego zobowiązują go przepisy prawa,

6.     Przysługuje Ci także skarga do organu do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych - ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

7.     Twoje dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również w formie profilowania.

8.     Administrator nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

…………………………………..                                                          Chełmno, dnia ……………..

(Imię i Nazwisko/ nazwa)

 

………………………………………

 (adres zamieszkania)

 

…………………………………….

(PESEL)

 

……………………………………

(nr telefonu)

 

 

Załącznik do wniosku o:

…………………………………………………….

 

OŚWIADCZENIE O STANIE MAJĄTKOWYM, RODZINNYM 

I O SYTUACJI MATERIALNEJ

 

 

I.      Przyczyna powstania zaległości

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

II.    Sytuacja materialna i rodzinna

A.   Źródła i wielkość dochodów Wnioskodawcy oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym

-  liczba osób tworzących wspólne gospodarstwo domowe ……………….

l.p.
Imię i nazwisko
wiek
Stopień pokrewieństwa
Miejsce pracy, wykonywania działalności gospodarczej, inne (szkoła, przedszkole)
Dochody
Wyszczególnienie z wynagrodzenie, działalności gospodarczej, renty, emerytury, alimenty, stypendia, zasiłek dla bezrobotnych itp.)
Roczna kwota dochodu z PIT za rok ubiegły*
Aktualna miesięczna kwota dochodu netto
1.
 
 
Wnioskodawca
 
 
 
 
2.
 
 
 
 
 
 
 
3.
 
 
 
 
 
 
 
4.
 
 
 
 
 
 
 
5.
 
 
 
 
 
 
 
6.
 
 
 
 
 
 
 
7.
 
 
 
 
 
 
 
8.
 
 
 
 
 
 
 
*tj. z PIT składanego w Urzędzie Skarbowym lub organu rentowego itp.

 

Uwaga: kwoty dochodu należy udokumentować stosownymi zaświadczeniami, zeznaniami podatkowymi, decyzjami organów itp.

 

B.    Struktura dodatkowych dochodów:

1.    Dodatkowe dochody nie wymienione w tabeli (wypełnić i załączyć stosowne dokumenty np. zaświadczenie o zarobkach, zeznanie podatkowe, decyzję lub zaświadczenie GOPS o korzystaniu bądź nie korzystaniu ze świadczeń):**

- z tytułu umów zlecenie i o działo itp. ………………………..

- alimenty …………………………

-  z tytułu najmu i dzierżawy ……………………….

- zasiłki chorobowe …………………..

- świadczenia z pomocy społecznej (zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne, celowe, dodatki mieszkaniowe) ………………………………………………..

- inne ………………………….

2. Dodatkowe uwagi o sytuacji rodzinnej i materialnej członków rodziny zamieszkujących z Wnioskodawcą, a nie prowadzących wspólnego gospodarstwa domowego: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3. Inne składniki majątku: np. oszczędności, obligacje, akcje (podać ich wartość i nazwę banku lub biura maklerskiego) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4. Posiadanie statusu osoby bezrobotnej (dołączyć potwierdzenie z Powiatowego Urzędu Pracy …………………………………….

 

Łączny miesięczny dochód netto rodziny (A+B) ………………..…………………………..

 

C.    Struktura wydatków

1.       Miesięczna wysokość opłat eksploatacyjnych (dołączyć kopie rachunków)**

- czynsz ……………………….

- energia elektryczna ………………………

- gaz ……………………

- woda ………………….

- telefon …………………….

- koszty ogrzewania mieszkania ………………………….

- inne ……………………..………

………………………………………

2.       Spłata kredytów (podać kwotę kredytu, okres i termin spłaty, wysokość miesięcznej raty oraz dołączyć kserokopie umów kredytowych lub harmonogram spłaty)** ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

3.       Inne posiadane zaległości, z wyszczególnieniem z jakich tytułów i na jaką kwotę (np. w Urzędzie Skarbowym, ZUS, wobec dostawców) ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

4.       Inne okoliczności mające wpływ na sytuację materialną Wnioskodawcy np. choroba, wypadek, kradzież (dołączyć dokumenty potwierdzające te sytuacje – zaświadczenia, karty informacyjne ze szpitala itp.) **

 

III.           Sytuacja mieszkalna

1.    Typ mieszkania: lokatorskie, własnościowe, kwaterunkowe, wynajęte, dom jednorodzinny

(właściwe zakreślić)

Powierzchnia: mieszkania …………………m2  , działki ………………..

2.     Posiadane nieruchomości (podać położenie, powierzchnię, rodzaj własności) ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

3.    Posiadane środki transportu ( podać markę, nr rejestracyjny i rok produkcji)

- samochody ciężarowe ……………………………………………………………………

- samochody osobowe ……………………………………………………………………..

- inne np. przyczepy ……………………………………………………………………….

 

IV.      Uzasadnienie wniosku

1.       Powód ubiegania się o ulgę w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2.       Zdarzenia losowe mające wpływ na stan majątkowy wnioskodawcy (klęski żywiołowe, przewlekłe choroby, niepełnosprawność w rodzinie, osoby wymagające stałej pomocy, inne zdarzenia – dołączyć dokumenty potwierdzające te sytuacje – zaświadczenia, karty informacyjne ze szpitala itp.)

Do niniejszego wniosku dołączam następujące dokumenty:

1.       …………………….………….

2.       ……………………..…………

3.       ……………………..………….

4.       ………………….…………….

5.       ………………………………..

6.       ………………………………..

7.       ……………….……………….

8.       ……………………….……….

 

Oświadczenie:

Oświadczam, że powyższe dane są zgodne ze stanem faktycznym oraz zostałem uprzedzony/a o odpowiedzialności karnej z art. 233 §1 k.k. wg którego „ Kto składając zeznanie mające służyć za dowód w postępowaniu sądowym lub w innym postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy, zeznaje nieprawdę lub zataja prawdę, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3”.

 

** Uwaga: do wniosku należy bezwzględnie załączyć stosowne dokumenty (do punktów, w których są wymagane).

 

 

…………………………………………

(czytelny podpis)

 

 

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679  z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r., str. 1 oraz Dz.Urz. UE L 127 z 23 maja 2018 r., str. 2) – zwanego dalej jako RODO informujemy, że:
Administratorem Twoich danych osobowych będzie Związek Komunalny Gmin Powiatu Chełmińskiego. Możesz się z nim kontaktować w następujący sposób: listownie na adres siedziby: 86-200 Chełmno, ul. Dworcowa 5, e-mail: sekretariat@zgkpch.pl, telefonicznie 511938992, 56 686 39 69
Do kontaktów w sprawie ochrony Twoich danych osobowych został także powołany inspektor ochrony danych, z którym możesz się kontaktować wysyłając e-mail na adres iod@zgkch.pl
9.    Twoje dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze wynikającego z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa oraz ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w celu: 

2)    wydania decyzji w sprawie rozłożenia na raty zaległości w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

10. Twoje dane osobowe możemy ujawniać, przekazywać i udostępniać wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa są nimi m.in. podmioty świadczące usługi bankowe, pocztowe, telekomunikacyjne, radcowie prawni, podmioty  kontrolujące administratora oraz  inne podmioty, gdy wystąpią z takim żądaniem oczywiście w oparciu o stosowną podstawę prawną. 

Twoje dane osobowe możemy także przekazywać podmiotom, które przetwarzają je na zlecenie administratora tzw. podmiotom przetwarzającym są nimi  np.: podmioty świadczące usługi informatyczne oraz inne wykonujące wyspecjalizowane usługi, jednakże przekazanie Twoich danych nastąpić może tylko wtedy, gdy zapewnią one odpowiednią ochronę Twoich praw.

11. Twoje dane osobowe przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, w tym również przez okres przewidziany w przepisach dotyczących przechowywania i archiwizacji dokumentacji  i tak:

4)    10 lat od dnia wykonania ostatniej czynności związanej z przetwarzaniem danych osobowych,  

5)    do przedawnienia roszczeń, 

6)    w zakresie danych, gdzie wyraziłeś zgodę na ich przetwarzanie, do czasu cofnięcie zgody, nie dłużej jednak niż do czasu, do czasu wskazanego w ppkt. 1. 

12. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora masz prawo do:

5)    dostępu do treści danych,

6)    sprostowania danych;

7)    usunięcia danych jeżeli:

c)     dane osobowe przestaną być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;

d)    dane są przetwarzane niezgodnie z prawem;

8)    ograniczenia przetwarzania danych  jeżeli:

e)     osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych;

f) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;

g)    administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

h)    osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;

13. Podanie Twoich danych jest wymogiem ustawy na podstawie, których działa administrator. Jeżeli odmówisz podania Twoich danych lub podasz nieprawidłowe dane, administrator nie będzie mógł zrealizować celu do jakiego zobowiązują go przepisy prawa,

14. Przysługuje Ci także skarga do organu do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych - ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

15. Twoje dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również w formie profilowania.

16. Administrator nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.

 

 



Załączniki:

Wniosek o udzielenie ulgi w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Załacznik do wniosku - OŚWIADCZENIE O STANIE MAJĄTKOWYM, RODZINNYM