Decyzje w sprawie rozłożenia na raty opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Decyzje w sprawie udzielenia ulgi, rozłożenia na raty opłat/ zaległości za odbiór odpadów komunalnych na terenie Związku Komunalnego Gmin Powiatu Chełmińskiego
Instrukcja krok po kroku
1. Sporządź pisemny wniosek o udzielenie ulgi/ rozłożenie na raty. Pobierz, wypełnij i wydrukuj odpowiednie załączniki.
2. Podpisz wniosek oraz wypełniony formularz bądź daj do podpisu osobie uprawnionej do reprezentacji wnioskodawcy.
3. Dołącz dokument pełnomocnictwa oraz dowód zapłaty opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa (pokwitowanie lub potwierdzenie przelewu) oraz inne wymagane dokumenty.
4. Dokumenty można złożyć w biurze Związku Komunalnego Gmin Powiatu Chełmińskiego, które znajduje się przy ul. Dworcowej 5 w Chełmnie.
5. Wniosek można również złożyć poprzez cyfrowy urząd – wyłącznie przez osoby posiadające ważny kwalifikowany certyfikat lub podpis potwierdzony profilem zaufania ePUAP.
Wymagane dokumenty: Osoby fizyczne
1. Pisemny wniosek o udzielenie ulgi/rozłożenie na raty powinien zawierać:
· Imię i nazwisko wnioskodawcy
· Adres zamieszkania
· Numer PESEL, ewentualnie numer dowodu osobistego(paszportu) wnioskodawcy
· Rodzaj należności podatkowej
· Okres, którego wniosek dotyczy
· Określenie wnioskowanej formy ulgi w spłacie zobowiązań
· Uzasadnienie wniosku wykazując ważny interes Podatnika
2. Do wniosku powinny zostać załączone następujące dokumenty:
· Kopie rocznych zeznań podatkowych złożonych przez wnioskodawcę i osoby pozostające w nim we wspólnym gospodarstwie za ostatni rok, podatkowy (np. PIT-37 bądź inny) wraz z ich korektami,
· Pisemna informacja w niżej wskazanym zakresie (w przypadku osób fizycznych wypełnione oświadczenie o stanie majątkowym
o Aktualne informacje o sytuacji finansowej Wnioskodawcy i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym
o Oświadczenie wnioskodawcy o dochodach uzyskiwanych w bieżącym roku wraz z poświadczeniem o zarobkach z zakładu pracy, odcinki ZUS itp.,
o Oświadczenie wnioskodawcy o posiadanych nieruchomościach wraz z ich wykazem zawierającym adres nieruchomości, powierzchnię,
o Oświadczenie wnioskodawcy o środkach pieniężnych posiadanych na rachunkach w bankach oraz lokatach inwestycyjnych tzn. wartość posiadanych papierów wartościowych, jednostek funduszy inwestycyjnych, polis ubezpieczeniowych itp. oraz kopia deklaracji podatkowej (PIT-38 bądź inny)
o Oświadczenie o posiadanych środkach transportowych, których właścicielem lub leasingobiorcą jest wnioskodawca lub członkowie rodziny pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym
o Oświadczenie wnioskodawcy o ilości osób pozostających z nim we wspólnym gospodarstwie domowym,
o Oświadczenie wnioskodawcy o dochodach osób pozostających z nim we wspólnym gospodarstwie domowym,
· Oświadczenie o chorobie lub wypadku losowym powodującym utratę zdolności do zarobkowania lub znaczące straty materialne oraz dokumenty potwierdzające w/w okoliczności
Opłaty:
17 zł opłaty skarbowej – w sytuacji, kiedy do wniosku załączone jest pełnomocnictwo.
Nr właściwy rachunku bankowego dla opłaty skarbowej to: 60 1240 6292 1111 0010 9481 4463
Miejsce złożenia i odbioru wniosku:
W sekretariacie biura Związku Komunalnego Gmin Powiatu Chełmińskiego
ul. Dworcowa 5
86-200 Chełmno
Termin odpowiedzi:
1. Do 1 miesiąca
2. Do 2 miesięcy spray szczególnie skomplikowane
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Związku Komunalnego Gmin Powiatu Chełmińskiego, w terminie 14 dniu od dnia doręczenia decyzji
Wniosek o udzielenie ulgi w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi (1)
Załącznik do wniosku - OŚWIADCZENIE O STANIE MAJĄTKOWYM, RODZINNYM